GRUPA PEDAGOGICZNA „SŁUCH i MOWA” skierowana jest do dzieci w wieku 7-10 lat. Zajęcia służą odkrywaniu możliwości, zasobów i potencjału uczestników. Pomagają w budowaniu poczucia własnej wartości, samooceny, skupiają się na korzyściach własnego funkcjonowania. Zajęcia opierają się na wspólnej dyskusji, wymianie zdań na temat, który proponują sami uczestnicy. Zajęcia mają charakter integracyjny, twórczy, rozwojowy. Uczą akceptacji siebie i innych.
GRUPA MŁODSZA „Bystrzaki” (dzieci 3-7 lat). Zajęcia mają na celu wsparcie dzieci z wadami słuchu i mowy w ich codziennym funkcjonowaniu, poprzez rozwijanie funkcji słuchowych, wzrokowych, ruchowych, doskonalenie umiejętności grafomotorycznych i manualnych, rozbudzanie ciekawości u dzieci, chęci do czytania, stymulowania dojrzałości matematycznej, rozwijania umiejętności logicznego myślenia i pamięci. Podczas zajęć wspieramy i rozwijamy umiejętności komunikacyjne, kształtujemy odporność emocjonalną, aby dzieci idące/chodzące do przedszkola/szkoły były zdolne do świadomego kierowania swoją aktywnością, mimo przeżywanych napięć. Aby znały swoje możliwości, dobre i słabe strony, miały właściwą samoocenę. Celem zajęć jest wsparcie dzieci, aby w obliczu trudności umiały się zachować, nie poddawały się frustracji, a porażki traktowały jako bodziec, by spróbować jeszcze raz lub poszukać nowego rozwiązania.
GRUPA STARSZA „Mistrzowie emocji” (7-11 lat). Zajęcia mają na celu wsparcie dzieci z wadami słuchu i mowy w ich codziennym funkcjonowaniu, poprzez rozwijanie funkcji słuchowych, wzrokowych, ruchowych, doskonalenie umiejętności grafomotorycznych i manualnych, rozbudzanie ciekawości u dzieci, chęci do czytania, stymulowania dojrzałości matematycznej, rozwijania umiejętności logicznego myślenia i pamięci. Podczas zajęć wspieramy i rozwijamy umiejętności komunikacyjne, kształtujemy odporność emocjonalną, aby dzieci chodzące do szkoły były zdolne do świadomego kierowania swoją aktywnością, mimo przeżywanych napięć. Aby znały swoje możliwości, dobre i słabe strony, miały właściwą samoocenę. Celem zajęć jest wsparcie dzieci, aby w obliczu trudności umiały się zachować, nie poddawały się frustracji, a porażki traktowały jako bodziec, by spróbować jeszcze raz lub poszukać nowego rozwiązania.